Subject: Küsimus korteriühistutega seotud registri muudatuste kohta
From: "Kristo Tuul" <[email-masked]>
To: Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jul 2026 13:41:37 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun Teie poole seoses korteriühistute haldamisel märgatud olukorraga.

Korteriühistutel toimub igal aastal vähemalt 1 üldkoosolek mille käigus
tehakse juhatuse liikmete volituste pikendamine või uute liikmete
valimine.

Kui juhatuses vahetub üks liige, tuleb registrile teha muutmise kanne ja
juurde lisada koosoleku protokoll.

Lisaks protokollile tahab register saada koosolekul osalejate
registreerimist tõendavat dokumenti.

Kui koosolekul osaleb/osalevad mõne korteri volitatud esindaja/esindajad,
siis ka volitused.

Koosolekul osalejate nimekiri sisaldab konkreetselt antud ühistus
kortereid omavate isikute korterite numbreid ehk aadresse, omanike
nimesid, allkirjasid ja volitustel ka isikukoode.

Minu teadmiste kohaselt on inimeste nimed, isikukoodid, allkirjad ja
aadressid isikuandmed, mille avaldamist ja levitamist reguleerib alates
aastast 2016 GDPR.

Millistel alustel on registripidajal õigus nõuda ühistutelt ja
avalikustada koosolekutel osalenud isikute nimekirjasid?

Kristo Tuul

Kinnisvarahaldur

Tel: +372 661 8000

GSM: 58 417 898

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Stell Eesti AS

A.H. Tammsaare tee 47

11316 Tallinn

stell.ee